Marketing internetowy - 5 kroków do sukcesu

W jaki sposób teraz otworzyć biznes i nie splajtować? Odpowiedź jest dosyć łatwa - trzeba tylko odpowiednio się zareklamować. Niestety wprowadzenie odpowiedzi w realia świata, już jest trochę bardziej trudne. Dlaczego?

Reklama XXI wieku

Kiedyś było prościej, bo prezentowano się w gazetach, na ulicy itd. Jeszcze w zasadzie do niedawna całkiem dobrze sprawdzały się reklamy w różnych mediach. Aczkolwiek obecnie wszystko to zmieniło się razem z nadejściem epoki Internetu. Dobrze jest bowiem zauważyć, że teraz żyjemy praktycznie na połączeniu dwóch rzeczywistości - realnej i wirtualnej. Ciężko nawet nieraz ocenić, w którym świecie zazwyczaj żyjemy - rozmawiamy z przyjaciółmi, robimy zakupy. Jeśli zatem chcemy, żeby nasza firma osiągnęła sukces to należy bez wątpienia zaprezentować się także w świecie Internetu. W jaki sposób to uczynić?

1 krok - strona internetowa

Na początek należy zatroszczyć się głównie o dobrze wykonaną stronę Internetową. Bowiem większa część reklam działa właśnie tak, że przekierowuje na stronę - w związku z tym musimy ją mieć. Oprócz tego - musi ona być solidnie wykonana: jasna, przejrzysta, o oryginalnym wystroju. Dobrze jest także dodać, że w żadnym wypadku nie może się zacinać - to jedna ze spraw, które wyjątkowo irytują użytkowników.

2 krok - pozycjonowanie

Jednakowoż nic nie da nam sam fakt posiadania w Sieci strony - trzeba jeszcze zatroszczyć się o jej odpowiednie pozycjonowanie. Na czym to polega? Dość ogólnie rzecz ujmując pozycjonowanie to jakiekolwiek działania, które mają doprowadzić do tego, aby w odpowiedzi na ściśle określone słowa kluczowe, nasza strona pojawiają się jako jedna z pierwszych pośród rezultatów wyszukiwania. Wcześniej nadmienionych działań jest rzeczywiście bardzo dużo i ich wzajemne połączenie nie jest takie łatwe. Zatem nawet jeśli sami wykonaliśmy stronę internetową, to jednak jej pozycjonowanie dobrze jest pozostawić specjaliście.

3 krok - reklamy graficzne

Następnie idziemy już do standardowego marketingu internetowego. Trzeba bowiem zainwestować w reklamy. Bardzo ważne są reklamy graficzne. Jak one wyglądają? Tu trudno wyjaśnić to jednym zdaniem. Bowiem reklamy te mogą być zarówno banerami, drobnymi obrazkami, jak i stanowić całe tło znanej strony. Dobrze jest jednak zadbać o to, aby pokazywały się one tylko wybranym perosnom, które zdecydowanie mogą kiedyś stać się naszymi klientami. Dla przykładu - nie ma sensu, żeby reklamy kiecek wyświetlały się starszemu panu, który w Internecie zazwyczaj kupuje materiały budowlane.

4 krok - video marketing

Marketing internetowy zawiera w sobie także coś takiego jak video marketing. Co to jest? Otóż są to różnorodne webinary, video blogi itp. Mają na celu propagowanie wyrobów naszej firmy. Idealnym przykładem może być w tym momencie butik odzieżowy zajmujący się sprowadzaniem ubrań z Nepalu i kilka krótkich webinarów zamieszczonych na stronie, które pokazują, w jaki sposób prać takie ubrania, do czego to zakładać, jak się w tym wygląda.

5 krok - Google AdWords

Kończąc już warto oprócz tego wspomnieć o narzędziu, które nazywa się AdWords. O co tu chodzi? Otóż każdy bez wątpienia się orientuje, że Google to najczęściej wybierana wyszukiwarka. AdWords zaś to system, który pozwala nam na umieszczenie tam reklamy. Dobrze jest dodać, że taka reklama pojawia się najczęściej w postaci linków sponsorowanych oraz że wyświetla się tylko osobom, które rzeczywiście mogą skorzystać z naszej oferty.