Podstawowe zasady tworzenia dobrej strony internetowej

Kilkanaście milionów Polaków każdego dnia przegląda internet w poszukiwaniu informacji, produktów bądź usług. To wielka szansa dla wszystkich przedsiębiorców, którzy częściowo lub w całości przenieśli swoją działalność do sieci. Jednak aby zaistnieć i osiągnąć sukces w ogromnej przestrzeni, jaką jest rzeczywistość wirtualna należy stworzyć profesjonalną stronę internetową, która będzie wizytówką firmy i jej najlepszą reklamą. Stworzenie strony internetowej warto powierzyć profesjonalistom, gdyż odpowiednia agencja reklamowa, informatyczna bądź seo dysponuje nie tylko wykwalifikowanymi pracownikami (mającymi wiedzę i doświadczenie), ale także odpowiednimi narzędziami, umożliwiającymi stworzenie profesjonalnej witryny.


Dobre strony internetowe powinny charakteryzować się kilkoma podstawowymi cechami:

1. Skoncentrowanie na odbiorcy i jego oczekiwaniach - strona www ma zawierać istotne informacje z punktu widzenia internauty, który powinien na niej znaleźć dokładny opis działalności oraz proponowanych towarów i usług, przejrzyste zasady współpracy, dane do kontaktu, regulamin.

2. Przejrzysty i funkcjonalny układ - intuicyjna nawigacja, łatwość odnajdywania potrzebnych treści, posegregowane i uporządkowane zakładki, estetyczne i przejrzyste umieszczanie treści, zdjęć czy animacji. 

3. Minimalizm i oszczędność - unikanie umieszczania na stronie zbyt rozbudowanej kolorystyki oraz zbyt dużej ilości animacji, grafiki i mediów. 

4. Optymalizacja i pozycjonowanie - działania te sprawią, iż dana strona internetowa będzie pojawiała się w wyszukiwarce po najważniejszych słowach kluczowych, a jej pozycja w wyszukiwarce będzie odpowiednio wysoka.

5. Dostosowanie do urządzeń mobilnych - w czasach korzystania z internetu na różnorodnych urządzeniach mobilnych, dobra strona www powinna być dostosowana do wyświetlania nie tylko na ekranach komputerów, ale także tabletów i smartfonów. 


Niezwykle istotną kwestią jest to, aby treści umieszczone na stronie były unikalne i wartościowe, gdyż tylko takie zainteresują potencjalnego klienta. Coraz większego znaczenia nabiera content marketing, który powoli staje się wyznacznikiem dobrej strony internetowej.