Pozycjonowanie stron jako jeden z podstawowych elementów strategii marketingowej

Każdy przedsiębiorca chcący osiągnąć sukces na współczesnym rynku sprzedażowym musi spełnić kilka podstawowych warunków - od przemyślanej strategii rozwoju aż do skutecznej kampanii reklamowo - marketingowej. Jednym z podstawowych warunków prowadzenia działalności gospodarczej - bez względu na branżę - jest posiadanie strony www. Strona internetowa powinna być funkcjonalna, użyteczna, praktyczna i łatwa w nawigacji. Oprócz tego powinna być także zoptymalizowana i odpowiednio wypozycjonowana, gdyż tylko to zwiększy szansę na osiągnięcie sukcesu.


Pozycjonowanie stron to proces, którego głównym celem są działania mające sprawić, aby dana strona www znalazła się na szczycie wyników wyszukiwania. Bez względu na to, czy miejscem działalności jest Warszawa, Poznań czy Kraków dobrze wypozycjonowana strona www ma szansę dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. A jest to bardzo istotne, gdyż statystyczny internauta w większości przypadków przegląda jedynie kilka bądź kilkanaście pierwszych wyników wyszukiwania. Zatem strony internetowe znajdujące się wysoko w rankingach wyszukiwarek cieszą się zdecydowanie większym zainteresowaniem internautów. Owa popularność przekłada się na zwiększenie ruchu na danej witrynie, co w konsekwencji prowadzi do zwiększenia grona potencjalnych klientów, którzy mogą zakupić dany towar lub usługę.


Pozycjonowanie stron internetowych to jeden z podstawowych elementów strategii marketingowej. Oprócz zwiększenia popularności strony i liczby jej odwiedzin, pozycjonowanie posiada kilka dodatkowych zalet, a mianowicie:

  • - zwiększenie obszaru oddziaływania (internet nie ma ograniczeń terytorialnych),
  • - budowanie zaufania do marki i firmy (rozpoznawalna strona internetowa cieszy się większym zaufaniem internautów),
  • - możliwość dotarcia do określonej grupy docelowej (dzięki użyciu precyzyjnych fraz i słów kluczowych),
  • - wyprzedzenie konkurencji (w wyszukiwarkach jest mnóstwo stron z podobnymi zagadnieniami, więc liczy się pozycja wyświetlania).

Dodatkowo pozycjonowanie stron jest korzystne finansowo (w porównaniu z innymi formami reklamy), przynosi długotrwałe efekty, a w połączeniu z innymi działaniami znacznie zwiększa swoją skuteczność.