Czym jest pozycjonowanie stron?

Nie każdy wie, że aby strona internetowa zaistniała w Internecie, a nie przepadła w czeluściach niezmierzonych, należy podjąć się kroków, które uchronią przed rychłym upadkiem. Ściślej mówiąc, coraz częściej można spotkać się z tak zwanym pozycjonowaniem stron, które ma na celu pomóc w sytuacji, gdy Internauci wpisują odpowiednie frazy w wyszukiwarkach, takich jak choćby Google. Wówczas ważne jest to, co pojawia się na samym początku, tudzież pierwszej strony wyszukanych wyników, bowiem niezwykle rzadko zdarza się, aby użytkownicy przeszukiwali kolejne znalezione witryny. Należy więc sięgnąć po wspomniane wcześniej pozycjonowanie, mające na celu zwiększenie szans danej strony internetowej na odnalezienie przez użytkowników w wynikach wyszukiwania. 


Czymże więc jest pozycjonowanie? Otóż, są to techniki swoistego kodowania, zgodne z wytycznymi wszystkich stosowanych wyszukiwarek. Inaczej jest ono nazywane SEO. Skrót ten powstał z języka angielskiego od słów "Search Engine Optimization". Wszystko opiera się na utrzymaniu przez daną stronę jak najwyższej pozycji za sprawą sprecyzowanych fraz kluczowych. Innymi słowy - im więcej fraz, tym lepiej. SEO można podzielić na dwie kategorie - wyniki wyszukiwania płatne (reklamy) oraz darmowe. Zwykle pierwsze wyniki na samej górze, bądź też i na samym dole są reklamą, za którą należy zapłacić. Najczęściej jednak Internauci nie zwracają uwagi na takowe strony, a jedynie na wyniki darmowe, za które nie trzeba płacić wyszukiwarkom, takim jak Google. Wszystko jednak działa na odmiennych zasadach, podobnie jak pozycjonowanie sklepów internetowych, które oferują różne towary, toteż i ich frazy będą inne.


Warto podkreślić, iż Internauci najczęściej wpisują same hasła, zamiast pełnych zdań, dlatego na nich bazuje pozycjonowanie.