Na czym polega reklama Adwords

Żyjemy w okresach, w których na rynku istnieje niemała konkurencja. Sprawa ta dotyka prawie każdej branży i dziedziny, w których realizowane są działalności komercyjne. Dziś największym wyzwaniem, które staje przed wszelkim przedsiębiorstwem oraz wynajętymi poprzez nie agencjami marketingowymi, jest dobre dojście do użytkownika i wbicie się przez gąszcz sygnałów emitowanych poprzez konkurencję. Środków na pojawienie się w świadomości potencjalnego klienta i zasygnalizowanie obecności swojej marki jest faktycznie dużo. Jedną z bardziej pożytecznych jest adwords. Co to takiego? To narzędzie wykonane przez potentata rynku Google, którego działaniem jest dobre reklamowanie konkretnej strony podczas wybierania przez internautę zajmujących go słów kluczowych. Jest to profesjonalna platforma reklamy, której celem jest przyciągnięcie uwagi internauty potencjalnie zainteresowanego daną tematykę.


Adwords jest świetną podstawa do reklamowania danego przedsiębiorstwa, jakiego priorytetem jest zwiększenie liczby odwiedzin naszej strony, a tymże samym, powiększenie sprzedaży. Promocja firmy robi się tutaj w trakcie wyszukiwania poprzez klienta internetu zajmujących go zagadnień. Pracownicy Google zajmujący się projektowaniem systemu adwords, programują daną platformę na konkretne słowa kluczowe, które mogą być wpisane przez internautę do wyszukiwarki a także łączą je z odnośnikiem do konkretnej strony, który pojawia się w sposób łatwy i idealnie widoczny pod postacią graficzną. Inaczej mówiąc działanie reklam adwords wygląda następująco. Załóżmy, iż klienta interesuje kupno nowego okna zrobionego z drewna. Na bazie analizy ruchów, jakie robią internauci w internecie, szacuje się najpierw, jakie hasło potencjalny klient napisze w takiej sytuacji do wyszukiwarki Google. W niniejszym wypadku prawdopodobnie będą to m. in.: okna drewniane, okno z drzewa, nowe okna itp. Pracownik Google programuje specjalną platformę reklamową wprowadzając w niej te hasła, które zwane są mianem słów kluczowych i kojarzy je z odnośnikiem do serwisu firmy, która postanowiła skorzystać z usługi adwords. Internauta, który napisze w wyszukiwarkę hasło "okna drewniane", otrzyma listę linków do różnych firm, natomiast z prawej strony strony, obok linków pojawi się mu także reklama graficzna konkretnej marki, jaka wykupiła usługę adwords. Stanowi to niesłychanie ekonomiczny sposób trafienia do odbiorcy i przekonania go do wejścia na konkretną stronę. Łączy się to z faktem, że reklama nie jest nachalna i w odróżnieniu do tradycyjnych reklam, jakich natłok panuje np. w telewizji czy billboardach, jakie oglądają wszyscy bez względu na fakt zapotrzebowania na poszczególny towar, wyświetla się ona jedynie osobom, które daną tematyką są zainteresowane, dzięki czemu, nie odstrasza, a zachęca. Aktualny marketing musi uwzględniać duży harmider spowodowany nadmierną ilością informacji. W związku z przesytem okazują się one mniej atrakcyjne, niezauważalne i ignorowane. Adwords to reklama, która pokazuje się osobie poszukującej danych połączonych z reklamowaną treścią. Jest więc kierowana nie do wszystkich, a tylko do tychże, którzy są zainteresowani daną tematyką.